ـ آراسته، حمید و جمشیدی، لاله(1393)، عوامل تأثیرگذار بر توسعه کمی خصوصی سازی آموزش عالی در ایران، مجله علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز، دوره ششم، سال 21.
ـ اکبری، احمد، دیهیم، جواد و دهنوی، مریم(1395)، نقش سیاست های آموزش عالی در تحقق توسعه پایدار، مجله مدیریت و حسابداری، شماره3،صص. 73ـ54.
ـ بالوئی جام خانه، هادی؛ کتابی، سعیده و پورمصطفی خشکرودی، مهدی (1390). ارزیابی عملکرد و رتبه بندی گروههای آموزشی دانشگاه با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها (DEA): بررسی مورد در یکی از دانشگاههای دولتی ایران. فصلنامه انجمن آموزش عالی ایران، سال پنجم، شماره 2، صص161-133.
ـ بررسی وضعیت نرخ مشارکت اقتصادی و نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، معاونت بررسی های اقتصادی: مرکز گردآوری و تحلیل آمار.
ـ ...............(1393)، دومین همایش آموزش عالی و توسعه پایدار (مجموعه مقالات همایش)،تهران، مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی، چاپ اول.
ـ جهانتیغی، محمدعلی، مقدس، زهره و واعظ قاسمی، محسن(1390)، شاخص بهرهوی مالمکوئیست چند مرحلهای، مجله تحقیق در عملیات و کاربردهای آن، سال هشتم، شماره 4، صص 70ـ59.
ـ حجازی دهاقانی، جلال(1378)، آسیب شناسی آموزش عالی ایران، مجله آموزش مهندسی ایران، دوره1، شماره 4.
ـ ذاکر صالحی، غلامرضا(1392)، مطالعه ظرفیت های قانونی استقلال دانشگاهی در ایران، فصلنامه انجمن آموزش عالی ایران، سال پنجم، شماره چهارم.
ـ روشن، احمدرضا، زمانی، اصغر و ابراهیمی، سونیا(1392)، توسعه پایدار، سود سه مجهی و آموزش عالی، مجموعه مقالات دومین همایش آموزش عالی و توسعه پایدار، صص 702ـ681.
ـ سهرابی، زهره، مهدی، یوسفی؛ فضایلی، سمیه، محبی فر، رفعت، مرادی، غلامرضا و عظیمی، عباس(1390)، رتبه بندی دانشگاههای علوم پزشکی ایران در حوزه آموزش براساس شاخص کارایی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، دوره 11، شماره 4 (پیاپی 33)، صص 417-408.
ـ غفرانی، محمد باقر(1382)، مسائل ساختاری نظام آموزش عالی و راه های برون رفت از آن در برنامه چهارم، فصلنامه مجلس و راهبرد، شماره 41، صص 100ـ73.
ـ غفوری ساداتیه، ماندانا؛ خداپرست مشهدی، مهدی؛ سلیمی فر، مصطفی؛ و کاظمی، مصطفی (1396). اندازه گیری کارایی خارجی آموزش رسمی و بررسی آثار آن بر رشد اقتصاد ایران طی سالهای 1392-1354. فصلنامه علمی پژوهشی پژوهشهای رشد و توسعه اقتصادی، سال هشتم، شماره 29،صص31-44.
ـفراستخواه، مقصود(1378)، بررسی چگونگی ارتقای کمی و کیفی دسترسی به آموزش عالی در ایران، مجله آموزش عالی ایران، دوره1، شماره 2، صص 95ـ122.
ـ ملکی نیا، عماد، بازرگان، عباس، واعظی، مظفر الدین و احمدیان، مجید (1393)، شناسایی و اولویت بندی مؤلفههای دانشگاه پایدار، مجله پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، شماره 73، صص 1ـ26.
ـ یزدی، الهام و احمدی، یوسف(1390)، سنجش بهره وری مؤسسات آموزش عالی با استفاده از تحلیل پوششی داده ها، فصلنامه راهبردهای آموزش، دوره 4، شماره 3، صص 136-129.
-Abbott, Malcolm &Doucouliagos, Chris(2003), The Changing Structure of Higher Education in Australia, School Working Paper, School of Accounting, Economic and Finance.
-Alabdulmenem, FahadMohammed(2017), Measuring the Efficiency of Public Universities: Using Data Envelopment Analysis (DEA) to Examine Public Universities in Saudi Arabia. International Education Studies, Vol. 10, No. 1, pp. 137-143.
-Barra, Cristian&Zotti Roberto (2016), Measuring Efficiency in Higher Education:An Empirical Study Using a Bootstrapped Data Envelopment Analysis. International Advances in Economic Research Vol. 22, Issue. 1, pp. 11- 33.
-Bawden, R. (2008) “The Educative Purpose of Higher Education for Human and Social Development in the Context of Globalization” GUNI (eds.) Higher Educationin the World 3 Basingstoke: Palgrave Macmilla.
-Bouzouita, A(2019), Evaluating the Efficiency of Higher Education Institutions in Tunisia, International Journal of Education Economics and Development, Vol.10, N0. 2
-Castells M (1994) The university system: Engine of Development in the New World Economy. In: J Salmi & Verspoor (eds) Revitalizing Higher Education. Oxford: Pergamon. pp.14–40.
-Chapman, D. & Austin, A. (eds.) (2002) Higher Education in the Developing World: Changing Contexts and Institutional Responses. Westport, Connecticut: Green wood Press
-Celik, Orhan and Ecer, Alaattin (2009), Efficiency in accounting education: evidence from Turkish Universities, Critical Perspectives on Accounting, pp. 614–634.
-Gromov, A(2017), The Efficiency of Russian Higher Education Institutions and Its Determinants, Working Paper of the National Research University Higher School of Economics.
-Lopes, Ana Lúcia Miranda &Lanzer, Edgar Augusto (2002), Data Envelopment Analysis-DEA and Fuzzy Sets to Assess the Performance of Academic Department: A Case Study at Federal University of Santa Catarina-UFSC, Pesquisa Operational, 22, pp. 217-230.
-Pyle,J and Forrant, R(2002), Globalization, Universities and Issue of Sustainable Human Development, Massachusetts: Edward Elgar Publishing.
-Sadovik(2008), Reinventing Higher Education toward Participatory and Sustainable Development, UNESCO Bangkok.
-Schugerensky, D (2002) “Transformative Learning and Transformative Politics: The Pedagogical Dimension of Participatory Democracy and Social Action,” in O’Sullivan et al. (eds.)
-Selim, Sibel & Aybar Bursalioglu, Sibel(2013), Analysis of the Determinants of Universities Efficiency in Turkey: Application of the Data Envelopment Analysis and Panel Tobit Model, journal of Social and Behavioral Science, Vol.89, PP.895-900.
-Taylor, P. and J. Fransman (2003) “Learning to Participate: The Role of Higher Education Institutions as Development Agents” IDS Policy Briefing, Issue 20.
-Taylor, Peter (2008) “Higher Education Curricula for Human and Social Development” In GUNI (ed.) Higher Education in the World 3 Basingstoke: Palgrave Macmillan. pp. 89-99.
-Wolszczak-Derlacz, Joanna (2017), An Evaluation and Explanation of (in) Efficiency in Higher Education Institutions in Europe and the U.S. with the Application of Two-Stage Semi- Parametric DEA, Research Policy Vol. 46, Issue. 9, pp. 1-11.
-Yeaxlee, B.A(1929), Lifelong Education, London: Cassell