1. ایمان، م. نوشادی، م. (1390). تحلیل محتوای کیفی. مجله پژوهش، 3(2)، 15. مجله پژوهش، سال 3، شماره 2، صص. 44.
2. برگ، ا. (۱۳۶۸). روان شناسی اجتماعی. (ترجمه: ع. م. کاردان). تهران: نشر اندیشه.
3. خداوردی، ح. (1387). متدولوژی پژوهش کیفی. ره آورد، 41.
4. رابینز، ا. (۱۳۸۸). رفتار سازمانی. (ترجمه: ع. پارساییان و س. اعرابی). تهران دفتر پژوهشهای فرهنگی.
5. رضائی، م. و موحدی بکنظر، م. (1389). ضرورت گفتگوی میان علم و اقتصاد و روانشناسی. فصلنامه مطالعات میان رشتهای در علوم انسانی، 2(3)، 59.
6. روشبلاو، آ. و بورنیون، ا. (1392). روانشناسی اجتماعی: مقدمهای بر نظریهها و آیینها. تهران. چاپ مروارید.
7. روشه، گ. (1366). تغییرات اجتماعی. (ترجمه: م. وثوقی، مترجم). تهران: نشر نی.
8. زونیس، ماروین،1387، روانشناسی نخبگان سیاسی ایران، مترجمان: پرویز صالحی، سلیمان امین زاده، زهرا لبادی، تهران: انتشارات چاپخش.
9. شولتز، د. (1392). نظریههای شخصیت. (ترجمه: یوسف کریمی). انتشارات ارسباران.
10. شهرام نیا؛ سید امیرمسعود، (1389). ناکارآمدی نخبگان سیاسی در کارآمدسازی روند توسعه ایران عصر پهلوی. نشریه گنجینه اسناد، دوره 20، شماره 1، ص 74
11. لارنس، پ. و اولیور، ج. (1395). شخصیت، نظریه و پژوهش. (ترجمه: م. ج. جوادی و پ. کدیور). انتشارات آییش.
12. له وی، پ. و لمی شو، ا. (1381). نمونه گیری، روشها و کاربردها. (ترجمه: گ. مختاری، و ا. امجدی). تهران: پژوهشکده آمار.
13. متوسلی، م؛ توحیدلو، س. و نیکو نسبتی، ع. (1392). باورها و عملکرد اقتصادی: بررسی تطبیقی آرای نوث و وبر. برنامهریزی و بودجه، 18(2)، 81.
14. متوسلی، م. و نیکو نسبتی، ع. (1389). علوم شناختی و عملکرد اقتصادی. تحقیقات اقتصادی، 219.
15. مهدوی، ا. و نصیری اقدم ، ع. (1388). تطور برنامه پژوهشی یک اقتصاددان نهادگرا: داگلاس سیسیل نورث. جستارهای اقتصادی، 6(12)، 149.
16. هنری، م. (1367). رشد شخصیت کودک. (ترجمه: مهشید پاسایی). تهران. مرکز نشر دانشگاهی
17. Acemoglu, D. & Robinson, J. , Reed, T. (2014). Chiefs: Economic Development and Elite Control of Civil Society in Sierra Leone. Journal of Political Economy, Vol. 122, No. 2 (April 2014), pp. 319-368 Published by: The University of Chicago Press
18. Acemoglu, D., & Robinson, J. (2010). The Role of Institutions in Growth and Development. Review of Economics and Institutions, 1(2).
19. Almlund, M., Duckworth, A. L., Heckman, J. J., & Kautz, T. (February 2011). Personality Psychology and Economics. 1050 Massachusetts Ave, Cambridge, MA 02138, United States: NBER (NATIONAL BUREAU OF ECONOMIC RESEARCH). Retrieved from http://www.nber.org/papers/w16822
20. Baldwin, J. (1986). George Herbert Mead: A Unifying Theory for Sociology. Beverly Hills: Sage Publishin.
21. Bandura,A (1997)."Self-efficacy: toward a unifying theory of behavior change". Psychological Review (84),191-215
22. Bandura,A (1999). "Social cognitive theory:Anagentic perspective" Asian Journal of Social Psychology (2),21-41
23. Bandura,A (2000)."Exercise of Human Agency through Collective Efficacy". Current Directions in
24. Bandura, A. (2005). Adolescent development from an agentic perspective. Perspectives on Psychological Science, 3, 110-121.
25. Besley, Timothy. Persson, Torsten. Reynal Querol, Marta. (2016). Resilient Leaders and Institutional Reform: Theory and Evidence. Economica 83, 584–623
26. Besley, Timothy. Reynal Querol, Marta. (2011). Do educated leaders matter? The Economic Journal, 121
27. Borghans, L., Duckworth, A. L., Heckman, J. J., & Weel, B. t. (2008). The Economics and Psychology of Personality Traits. Bonn (Germany): Institute for the Study (IZA).
28. Chu, R.J-Ch.(2010). How family support and Internet self-efficacy influence the effects of e-learn ing among higher aged adults – Analyses of gender and age differences. Computers & Education, 55, 255–264.
29. Drosten, B. (2018). Self-Efficacy and Modernization: On the Origin of Change.
30. Egidi, M., & Rizzello, S. (2003). Cognitive economics: Foundations and historical evolutio. University of Torino, Department of Economics.
31. Grune-Yanoff, T. (2006). Review of cognitive economics: An interdisciplinary approach. Economics and Philosophy.
32. Harper, D. A. (2003). Foundations of entrepreneurship and economic development. Routledge.
33. Jacobse, B., & Parise, M. (1987). Self and group in modern society: Ten theses on the individual self and the collective self. Perspectives on Psychological Science, 5,105-118.
34. Kallen, H. (1956). The Social Dynamics of George Herbert Mead. Washington, DC: Public Affairs Press.
35. Lin, S. P. (2006). An exploration of Chinese international students' social self-efficacy. Unpublished Ph. D. Thesis. Ohio state university.
36. Mantzavinos, C., North, D. C., & Shariq, S. (2004). Learning, Institutions, and Economic Performance. Perspectives on Politic, 2(No.), 21.
37. North, D. (2005). Understanding the Process of Economic Change. Princeton: Princton University press.
38. North, D. c. (1990). Institutions institutional change and economic performance. Cambridge University Press.
39. North, D. C. (1995). The new institutional economics and third world development. Washington: Washington University in St. Louis, p.
40. Orléan, A. (2006). The cognitive turning point in economics: social beliefs and conventions, in: Knowledge,Beliefs and Economics. (E. E. Richard Arena, Ed.)
41. Peterson, R. L., & Murtha, F. F. (2011). The Personality Traits of Successful Investors during the U.S. Stock Market’s “Lost Decade” of 2000-2010. Retrieved from marketpsych: www.marketpsych.com
42. Underwood, Carol. Belief and attitude change in the context of human development.
43. Walliser, B., & Topol, R. (2007). Cognitive Economics: New Trends. Elsevier.
44. Wood, W., & Doyle, J. (2002). Economic literacy among corporate employees. Journal of Economic Education, 195.
45. Self-Efficacy Beliefs of Adolescents, 307–337. Copyright © 2005 by Information Age Publishing