حقیقی محمد (1384) بازرگانی بین الملل؛ تهران: انتشارات دانشگاه تهران، چاپ اول
خلیلی شورینی، سیاوش (1388) روشهای تحقیق در علوم انسانی؛ تهران: مؤسسه انتشارات یادواره کتاب، چاپ پنجم.
دلاور، علی (1388) روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی؛ تهران: مؤسسه نشر ویرایش، چاپ سوم.
رحمان سرشت، حسین و محمدی نسب، مهدی (1389) الگوی تصمیم گیری راهبردی در رویکرد اسلامی؛ فصلنامه مطالعات دفاعی- استراتژیک، دانشگاه عالی دفاع ملی، سال دهم، شماره 39.
سرکیسیان، آلفرد (1384) سیاست تکنولوژی، اصول و مفاهیم؛ وزارت صنایع، مرکز صنایع نوین.
صادقی فروشانی، محمدرضا (1385) شناسایی عوامل مؤثر در مزیت رقابتی صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور؛ مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی.
عابدینی، جواد (1388) پتانسیلها و ظرفیتهای تجاری کشورهای اسلامی آسیای جنوب غربی در بخش فناوری بالا: با تاکید بر سیاستهای راهبردی برای ایران؛ طرح پژوهشی، تهران: مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی.
علمی، محمد (1386) شرکتهای دانش پایه و عوامل مؤثر در موفقیت آنها؛ تهران: انتشارات قلم آذین، چاپ اول.
کریمی، حسین (1386) جهانی شدن، رقابت پذیری و توسعه صادرات غیرنفتی: بررسی رابطه علت و معلولی در اقتصاد ایران؛ پایان نامه دکتری، دانشگاه علامه طباطبایی.
کمالی اردکانی مسعود و نصیری میترا (1383) تجارت خدمات در سازمان جهانی تجارت؛ تهران: شرکت چاپ و نشر بازرگانی.
مهرگان، نادر و دهقانپور، محمدرضا (1389) صادرات صنایع مبتنی بر فناوری برتر و عوامل مؤثر بر آن (مطالعه موردی50 کشور توسعه یافته و در حال توسعه با استفاده از داده های تابلویی؛ چهارمین کنفرانس ملی مدیریت تکنولوژی ایران، تهران.
مبینی دهکردی علی و چگنی علی (1389) راهبردهای توسعه اعتماد به نفس ملی از دیدگاه امام خمینی (ره)؛ فصلنامه مطالعات دفاعی- استراتژیک،دانشگاه عالی دفاع ملی ،س 10، ش 39.
واعظ برزانی، محمد و همکاران(1386) نقش هزینه های تحقیق و توسعه در ارزش افزوده صنایع با فناوری بالا؛ تهران: انتشارات آذین، چاپ اول.
سایت بانک مرکزی ج. ا. ایران:
www.cbi.ir
Bob, D. W. (2009) Strategy: Process, Content, Context (Third Edition) Thomson Learning Pub.
Cho, D. A. (2009) Characterizing International Competitiveness in International Business Research in International and Finance, in press. Corrector Proof .
D, A. W. (2009) CEO Charismaticgement of Man Leadership: Levels of Analysis effects; Academy of Management Review.
Eurostat(2010) 'High-technology' and 'knowledge based services' aggregations based on NACE Rev. 2
Group, S. (2010) The Iowa State University's Strengths, Weaknesses, Opportunities, and Threats (SWOT), Strategic Plan; Available from: URL: http://www.iastate.edu/strate gicplan .
Laia, J.R.; Apen, P.G. (1996) Sustainable competitive participation: A role for the federal government and the national laboratories Technology in Society, Vol. 18, Issue 4, Pages 467–476
Lall, S. (2011) Competitiveness indices and developing countries: an economic evaluation of the global competitiveness report.
M, D. R. (2010) Strategies for Technological Accumulation in Innovative Small and Medium-Sized Firms; In: Millman, T., Saker J. Growth & Development of Small High-Tech Business Proc; Symp. held at Cranfield School of Management.
Micheal, M. (2010) Managing Innovation and Enterpreneurship in Technology Firms; Wiley Interscience, New york.
O’Neill, Jim (2006) Goldman Institute, Global Economic Research,UNCTAD, November
Presley, A. R; L.E. Whitman; Donald H. Liles. (1998) A Methodology for Enterprise Performance Management; Proceeding of Second Annual Industrial Engineering Research Conference, Alberta.
Spewak, S. H. (2009) Enterprise Architecture Planning, Developing a Bluprint for Data, Application and Technology, John Wiley and Sons .
Tang, A. J. (2009) A Comparative Analysis of Architecture Frame work; School of Information Technology-Centre for Component Software and Enterprise Systems, Technical Report .
UNCTAD, UNCTAD stat (2010) Trade in services by category; annual report, 1980-2010.
World Bank Report (2010) E-COMMERCE AND DEVELOPMENT REPORT.
Yarmohamian MH, A. M. (2009) Strategic external and in internal Analysis of Azad Universit; Azad University .