راهنمای نویسندگان

 
۱- سیاست­ نشر
۱-۱- سیاست داوری هم‌تراز
روند داوری هم‌­تراز در مجلات دانشگاه تربیت مدرس عمدتاً از نوع دوسرکور است که در آن داور برای نویسنده و نویسنده برای داور ناشناس هستند. هر مقاله حداقل توسط دو داور بررسی می­‌شود. روند داوری با بالاترین سرعت ممکن انجام می­‌شود و تصمیم نهایی معمولاً طی ۶ تا ۸ هفته پس از ارسال مقاله اتخاذ می­‌شود.
ابتدا ویراستاران مقاله­‌ها را بررسی می‌کنند و تنها مقاله­‌هایی که متناسب با اهداف و حوزه موضوعی مجله باشند و استانداردهای علمی و ویرایشی مجله را بالا ببرند برای داوری خارجی فرستاده می­‌شوند.
۱-۲- اعلام هویت مؤلف (یا مؤلفان)
فهرست نویسندگان باید شامل اسامی همه کسانی باشد که در نوشتن مقاله همکاری قابل توجهی داشته­‌اند. هنگام تصمیم­‌گیری در مورد نویسنده اصلی، ترتیب نویسندگان و دیگر حقوق انتشاراتی، باید میزان نسبی تأثیرات علمی و حرفه­­‌ای هر نویسنده مورد توجه قرار گیرد. در مقالاتی که چند نویسنده دارند و از پایان­‌نامه یا رساله دانشجویی استخراج شده‌­اند، معمولاً نام دانشجو به عنوان نویسنده اصلی می­‌آید.
۲- سیاست­ نشر
۲-۱- انتشارات دانشگاه تربیت مدرس
دانشگاه تربیت مدرس کلیه شرایط و ضوابط کمیته اخلاق نشر (COPE) را می­‌پذیرد. نویسنگان می­‌توانند برای دریافت اطلاعات کامل به استانداردهای این کمیته مراجعه کنند.
۲-۱-۱- سرقت علمی- ادبی
سرقت علمی- ادبی یا دیگر اشکال نقض تعهدات نشر در انتشارات دانشگاه تربیت مدرس بسیار جدی گرفته می­‌شود. از حقوق مؤلفین دفاع و ادعای سرقت علمی- ادبی یا سوءاستفاده از مقالات منتشر شده در مجلات بررسی می­‌شود. مقالات ارائه شده با استفاده از نرم‌­افزار سرقت علمی-ادبی بررسی می­‌شوند. اگر مشخص شود که مقاله­­‌ای از آثار دیگر سرقت علمی کرده یا حاوی مطالب کپی­‌رایت شخص ثالث است، بدون این‌که مجوز یا اطلاع‌­رسانی کافی در این مورد داشته ­باشد و در مواردی که تالیف مقاله مورد اعتراض است، انتشارات دانشگاه تربیت مدرس حق دارد دست به اقدامات لازم بزند که می­‌تواند شامل، اما نه محدود به موارد ذیل، باشد: چاپ + اصلاحیه، حذف مقاله از مجله، مطرح کردن موضوع با رییس بخش یا رئیس مؤسسه + نویسنده و/یا مسئولان و مجموعه­‌های دانشگاهی مربوطه، ممنوعیت نویسنده از انتشار در مجله و اقدامات قانونی مناسب.
۲-۲- اخلاق پژوهش
نویسندگانی که روی انسان مطالعه می­‌کنند باید در بخش مواد و روش‌­ها دو موضوع را ذکر کنند: الف- رضایت بیمار و ب- نویسندگان مشخص می­‌کنند که آیا روش مورد استفاده در پژوهش، توسط یک کمیته بررسی مسئول سنجیده شده­ است یا خیر. در مواردی که هیچ کمیته رسمی در دسترس نباشد، پژوهش باید مطابق با اعلامیه هلسینکی نسخه سال ۲۰۱۳ انجام گیرد. هنگامی که در پژوهش از حیوانات استفاده شود، همه حیوانات باید از مراقبت انسانی مطابق با ضوابط تعیین شده در راهنمای مراقبت و استفاده از حیوانات آزمایشگاهی، تهیه شده توسط آکادمی ملی علوم و منتشر شده توسط مؤسسه ملی بهداشت، بهره­‌مند شوند. (انتشارات NIH، صفحات ۲۳-۸۶، نسخه ۱۹۸۵)
۳- ارسال مقاله
پیش از ارسال مقاله ، مطمئن شوید که دستورالعمل­‌های زیر را به دقت مطالعه کرده و از آنها پیروی کنید. مقاله­‌هایی که در راستای این دستورالعمل­‌ها نباشند، عودت می­‌شوند.
مجلات دانشگاه تربیت مدرس محدویت کلمه ندارند. ممکن است تقاضای اولیه در مورد موضوعات مناسب برای نویسنده فرستاده شود. همه مقاله­‌ها باید یک صفحه عنوان داشته باشند که عنوان کامل مقاله روی آن درج شده باشد. برای داوری دوسرکور، نام کامل نویسنده، وابستگی سازمانی و آدرس/شماره تلفن/فکس/ایمیل فعلی او همراه بیوگرافی کوتاه، باید روی صفحه­‌ای جداگانه ارائه شود. مقاله‌­هایی که تمامی ضوابطی را که در دستورالعمل ارائه مقاله آمده است، رعایت کرده باشند، برای سردبیر فرستاده می­‌شوند.
نامه تعهد: به هر مقاله، نامه‌ای پیوست کنید که موافقت همه­ نویسندگان مقاله با ارسال آن را تأیید کند. نامه باید به نمایندگی از همه نویسندگان توسط نویسنده مسئول نوشته و امضا شده باشد. همچنین باید تأیید کند که مقاله در جای دیگری چاپ نشده یا در حال بررسی برای چاپ شدن نیست. این نامه باید شامل اطلاعات تماس کامل نویسندگان مقاله مانند نشانی، شماره تلفن و فکس و آدرس ایمیل شامل شود.
۴- حق کپی­‌رایت نشریه
دانشگاه تربیت مدرس حق کپی­‌رایت کار را برای نویسنده تضمین می­‌کند و در عین حال نویسنده حقوق انحصاری چاپ مقاله را به دانشگاه تربیت مدرس می­‌دهد. با این وجود، مواردی استثنایی نیز وجود دارد که لازم است یا پیشنهاد می­‌شود که حق کپی­‌رایت را مالکی به جز دانشگاه تربیت مدرس در اختیار داشته باشد.
مسائل مربوط به نقض کپی­‌رایت، سرقت علمی- ادبی و یا هر گونه تخلف دیگر در نشر، در دانشگاه تربیت مدرس بسیار جدی گرفته می‌شود. دانشگاه خود را موظف می‌داند از حقوق نویسندگان دفاع کند و همیشه هر گزارشی در مورد سرقت علمی- ادبی یا استفاده نادرست از مقالاتی که در مجله چاپ شده را بررسی نماید. به همین ترتیب ما خود را ملزم می­‌دانیم که مجله را نیز از هرگونه سوءاستفاده محفوظ نگه داریم. برای بررسی مقالات فرستاده شده از نرم‌­افزار سرقت علمی- ادبی استفاده می­‌شود. اگر معلوم شود مقاله‌­ای مصداق سرقت علمی- ادبی است، یا اگر در مقاله از مطالب دارای کپی­‌رایت بدون اجازه قبلی یا به شکلی نامناسب استفاده شده باشد و یا اگر بر سر حقوق مؤلف مقاله اختلاف وجود داشته باشد، حق اقدامات لازم برای ما محفوظ است. ممکن است برای مقاله اصلاحیه چاپ شود، مقاله از مجله حذف شود، مسئله با مؤسسه، بخش یا مجموعه دانشگاهی مربوطه مطرح شود یا هرگونه اقدام قانونی دیگر مانند ممنوعیت نویسنده از چاپ مقالات دیگر در این مجله به خصوص یا تمامی مجلات متعلق به دانشگاه تربیت مدرس انجام گیرد.
ضروری است که مؤلفان عدم تعارض منافع را اعلام کنند.
۵- اعلام تعارض منافع
این توضیحات باید در آخر مقاله، بعد از سپاسگزاری و قبل از منابع قرار گیرد. این بخش باید یک عنوان داشته باشد: «اعلام تعارض منافع». و آن را می­‌توانید این­‌گونه توضیح دهید:
 نویسنده(نویسندگان) اعلام می­‌کنند که هیچ نوع تعارض منافعی وجود ندارد.
 لطفا در هنگام اعلام عدم تعارض منافع توجه داشته باشید که اطلاعات، دقیق باشد و هر رابطه مالی میان نویسندگان مقاله و مؤسسات حمایت­‌کننده را دربرگیرد.
هرگونه همکاری مالی یا قابل عرضه در بازار که ممکن است دال بر وجود تعارض منافع باشد باید در نامه تعهد که با مقاله می­‌فرستید ذکر شود تا به ویراستار کمک کند تصمیم بگیرد که در قسمت اعلام تعارض منافع مقاله شما اطلاعات کافی ارائه شده است یا خیر.
۶- سپاسگزاری­‌ها
سپاسگزاری را باید در پایان مقاله، پیش از بخش اعلام تعارض منافع (اگر وجود داشته باشد) قرار دهید. همچنین این بخش باید پیش از یادداشت­‌ها و منابع قرار گیرد.
بخش سپاسگزاری باید شامل فهرست کامل نام­‌های افرادی باشد که به نوشتن مقاله کمک کرده­‌اند، اما شرایط لازم برای این‌که جزء نویسندگان مقاله باشند را ندارند. برای مثال کسانی که کمک فنی ارائه کرده­‌اند، کسانی که در نوشتن مقاله همکاری کرده و مسئولینی که صرفاً با حمایت کلی­‌شان به شما کمک کرده­‌اند. نویسندگان باید هویت کسی که به آن‌ها در نوشتن کمک کرده و یا شخصی که هزینه این پژوهش را پرداخت کرده، ذکر کنند.
۶-۱- سپاسگزاری از حمایت مالی
از همه نویسندگان خواسته می­‌شود که حمایت­‌های مالی را به طور منظم و زیر یک عنوان جداگانه گزارش کنند. باید اعلام کنید:
 «این پژوهش هیچ کمک­‌هزینه خاصی از هیچ مؤسسه سرمایه‌­گذار در بخش عمومی، تجاری یا غیرانتفاعی دریافت نکرده‌­است.»
 همه مقالات پژوهشی باید حمایت مالی را به شکل جمله زیر اعلام کنند. نام مؤسسه سرمایه­‌گذار باید به طور کامل ذکر شود و شماره حمایت مالی باید پس از آن در براکت بیاید.
 «این کار با حمایت مالی دانشگاه تربیت مدرس [شماره کمک‌­هزینه ...] انجام شده است.»
 در صورتی که مقاله چند شماره حمایت مالی داشته­ باشد، باید آن‌ها را با ویرگول و فاصله از هم جدا کرد. در پژوهش‌­هایی که مؤسسات مختلف مالی آن بوده‌اند، باید نام مؤسسات در بخش سپاسگزاری­‌ها ذکر شود، به صورتی که با نقطه­‌ویرگول از هم جدا شده و قبل از نام آخرین مؤسسه کلمه "و" آمده باشد. برای مثال:
 «این کار با حمایت مالی دانشگاه تربیت مدرس [شماره کمک­‌هزینه ...]، دانشگاه تهران [شماره کمک­‌هزینه ...] و وزارت علوم و تحقیقات و فناوری [شماره کمک­‌هزینه ...] حمایت مالی شده است.»
 این اطلاعات را تحت عنوانی جداگانه، درست بعد از دیگر سپاسگزاری­‌ها و پیش از اعلامیه عدم تعارض منافع، یادداشت­‌ها و منابع قرار دهید.
۷- مجوزها
مسئولیت کسب اجازه از دارندگان کپی­‌رایت برای کپی کردن تصاویر، جداول و غیره بر عهده نویسندگان است.
۸- قالب مقاله
۸-۱- انواع فایل
تنها فرمت پذیرفته برای متن و جداول مقاله، وُرد است.
 ۸-۲- سبک مجله
برای دیدن دستورالعمل­‌های انتشارات دانشگاه تربیت مدرس اینجا کلیک کنید.
۸-۳- سبک مرجع­‌نویسی
فصلنامه رشد و توسعه پایدار(پژوهشهای اقتصادی)، از سبک مرجع­‌نویسی apa پیروی می­‌کند.
الف( برای کتاب: نام خانوادگی و نام نویسنده، سال انتشار، نام کتاب، نام مترجم، محل انتشار، نام ناشر، شماره چاپ، تاریخ انتشار، شماره جلد و صفحات.
ب( برای مقاله: نام خانوادگی، نام نویسنده، سال انتشار، عنوان مقاله، نام نشری ، شماره مجله و صفحات.
ج) ارجاعات داخل متن داخل پرانتز نوشته شود، به این صورت که ارجاعات فارسی داخل پرانتز به فارسی و ارجاعات لاتین داخل پرانتز به انگلیسی نوشته شود. به طور مثال: برای فارسی: (متوسلی، ۱۳۹۰)  و برای لاتین: نلسون و فلپس ) (Nelson and phelps, ۱۹۹۶
۸-۴- آماده­‌سازی مقاله اولیه
در سامانه حداقل ۳ فایل باید بارگذاری گردد.
۱ – مقاله Word با نام و مشخصات کامل نویسندگان.
۲ – مقاله PDF بدون نام نویسنده جهت ارسال به داوران.
۳- تصویر فرم تعهدنامه نویسندگان، که توسط نویسنده مسئول تکمیل و به امضای همه نویسندگان رسیده است.
۴- نویسنده می تواند حسب نیاز فایلهای دیگری به عنوان ضمیمه ارسال نماید. به عنوان مثال خروجی نرم افزار مورد استفاده جهت اطلاع داور. فایلهای ضمیمه نباید حاوی نام نویسندگان باشد.
۸-۴-۱ مشخصات مقاله اولیه
  1. مقاله ارسالی از حداکثر ۲۵ صفحه )هر صفحه ۳۵۰ کلمه با طول سطر ۱۲ سانتیمتر ( تجاوز نکند فاصله بین سطر هاsingle . باشد.
  2. تمام عددهای داخل متن فارسی و جدولها به فارسی باشد. و عددهای رفرنس های لاتین و پاورقی های لاتین به انگلیسی باشد.
  3. حاشیه های متن مقاله: راست، چپ و بالا ۵.۴ سانتی متر و حاشیه پایین ۲.۷ سانتی متر باشد.
  4. قلم متن فارسی: در کل مقاله B Nazanin ۱۱.۵ و قلم متن لاتین در کل مقاله۱۰.۵  Times New Roman می باشد.
  5. قلم پاورقی فارسیB Nazanin ۱۰.۵  و قلم پاورقی لاتین ۹  Times New Roman می باشد.
  6. قلم تیترها و جداول و نمودارها همه Bold B Nazanin ۱۱.۵ می باشد.
  7. در تمامی متن بعد از تیترهایی که شماره دارند نقطه باشد. (به طور مثال  ۱. مقدمه، ۲. پیشینه، و یا  جدول ۱. و نمودار ۱. )
  8. زیر تمامی جداول و نمودارها مأخذ آنها بیاید.
  9. در سازماندهی مقاله، این ترتیب رعایت شود  عنوان مقاله، چکیده فارسی، JEL ، واژگان کلیدی، مقدمه، متن، نتیجه گیری،توصیه های سیاستی،تقدیر و تشک، درج عدم تعارض منافع (در صورت وجود) فهرست منابع و چکیده انگلیسی.
  1. چکیده فارسی مقاله، حداکثر در ۲۵۰ کلمه و حتی الامکان چکیده انگلیسی آن هم به همین مقدار باشد.
  2. واژگان کلیدی فارسی و معادل انگلیسی آنها (حداکثر ۵ واژه(.
  3. معرفی نویسنده: در جلوی نام هر نویسنده پاورقی زده شود و بعد در پاورقی یا footnotes که پایین صفحه است: )نام و نام خانوادگی، مدرک تحصیلی، رشته و گرایش، رتبه علمی، آدرس محل کار، تلفن تماس محل کار، نمابر و پست الکترونیکی آکادمیک برای درج درفصلنامه(.
  4. درج معادل لاتین اسامی و اصطلاحات مهجور در پایین هر صفحه ضروری است.
  5. درج JEL )طبقه بندی موضوعی( در انتهای واژگان کلیدی؛ برای طبقه بندی JEL میتوانید از آدرس اینترنتی https://www.aeaweb.org/econlit/jelCodes.php?view=jel  استفاده نمایید.
  1. فهرست منابع در آخر مقاله بر حسب حروف الفبایی نام خانوادگی نویسنده، به صورتی که در قسمت ۸-۳ آم، تنظیم گردد.
۸-۵- آماده­‌سازی مقاله اصلاح شده
در سامانه ۲ فایل باید بارگذاری گردد.
۱ – مقاله اصلاح شده به فرمت Word (دارای اسامی نویسندگان)
۲ – مقاله اصلاح شده به فرمت PDF (بدون نام نویسندگان)
الف) زمانی که می خواهید اصلاحات داوران را انجام دهید حتما باید به نکاتی که در قسمت ارسال مقاله اولیه گفته شد اعم از حاشیه و نوع قلم ها و تمامی موارد دیگر توجه شود و اگر در مقاله اولیه این نکات رعایت نشده حتما رعایت گردد.
اصلاحات مورد نظر داوران را یک به یک اعمال نمایید. اصلاحات جدید داخل متن مقاله حتماً رنگی باشد
برای داوران یک نامه توضیحی آماده کنید. و موارد اصلاحی که داوران خواسته اند را در آن نامه به ترتیب توضیح دهید. مثلاً اگر اصلاحات شما ۱۰ مورد بوده، نامه خطاب به داور ۱۰ بند داشته باشدکه هر بند را توضیح کامل داده و در داخل متن هم تغییرات اعمال شده را رنگی کنید.
ب) متن نامه آماده شده را به ابتدای فایل مقاله اصلاح شده اضافه کنید. (یعنی هم نامه و هم متن کل مقاله به صورت یک فایل ارسال شوند).
ج) مقاله نهایی شده را به فرمت  Word و با نام نویسندگان بارگذاری نمایید. همین فایل را پس از حذف نام و مشخصات نویسندگان به فرمت PDF تبدیل کرده و بارگذاری نمایید.
۸-۴-۳- دستورالعمل­‌های ارسال تصاویر و دیگر نمودارها
۸-۴-۳-۱- تصاویر
  1. تصاویر باید در فایل وُرد متن بیایند.
  2. تصاویر شماره­‌دار باید به همان ترتیبی که در متن به آن‌ها اشاره شده بیایند.
  3. برای تصاویری با چند بخش، هر بخش باید با حروف الفبا (الف، ب، پ، ...) علامت­‌گذاری شود.
  1. .شرح تصاویر ابتدا به انگلیسی بیاید. در ابتدای توضیحات باید Fig. ۱. با دو نقطه تیره، یکی پیش از عدد و یکی بعد از آن بیاید. توضیحات فارسی باید زیر آن و با کلمه شکل ( به صورت تیره) و همراه با عددِ تصویر بیایدشکل ۱ بعد از عدد باید نقطه بیاید. در صورتی که توضیحات بیش از یک خط باشد، خطوط باید راست­چین و منظم باشند.
۵. برای استفاده از تصاویر نشریات دیگر باید از آن‌ها اجازه گرفته شود. بعضی ناشران مانند الزویر متن خاصی را درخواست می­‌کنند.
۶. در جاهایی که مجوزی مورد نیاز است، باید زیر عکس (شیوه apa) یا زیر نام نویسنده و تاریخ بیاید.
۷. عکس‌­ها و دیگر تصاویر اسکن شده باید با حداقل وضوح ۳۰۰ dpi بیایند.
۸. تنها فرم فایل قابل قبول، مایکروسافت وُرد (Microsoft Office Word) است. در صورتی که قصد دارید فایل وُرد را به فرمت­‌های دیگر مثل پی دی اف، پاورپوینت، فتوشاپ یا تی.آی. اف. اف تبدیل کنید، نسخه نهایی خود را به دقت با نسخه اولیه مطابقت دهید.
۹. توضیحات تصاویر در صفحه­‌ای جداگانه پس از منابع می­‌آیند. تصاویر و توضیحات باید بدون خواندن مقاله قابل فهم باشند.
۸-۴-۳-۲- فهرست‌ها
  1. در صورتی که از جملات ناقص استفاده شده، از بولت پوینت برای فهرست کردن جملات استفاده کنید. فهرست را با علامت نقل قول شروع کنید و با نقطه به پایان ببرید.
  2. فهرست‌ها باید با یک خط فاصله از بقیه متن جدا شوند.
  1. همه اعداد معادلات باید در پرانتز بیایند و راست­‌چین شوند.
 
۸-۴-۳-۳- جدول­‌ها
۱. عناوین جدول­‌ها باید در همه موارد (مثل وقتی که در دو ستون مقاله آمده باشند) راست­‌چین باشند.
۲. جدول­‌ها باید با ابزار «جدول» نرم­‌افزار وُرد درست شوند. جدول‌هایی که با اکسل یا دیگر نرم‌­افزارها درست شده‌­اند قابل استفاده نیستند.
۳. جداول را به ترتیب شماره­‌گذاری و در مقاله با عنوان جدول ۱، جدول ۲ ... به آن‌ها اشاره کنید.
۴. کلمه جدول باید به صورت کامل نوشته شود.
۵. جداول را به ترتیبی که در مقاله آمده‌­اند، شماره­‌گذاری کنید.
۶. جدول­‌ها باید عناوین واضح و پانوشت توضیحی داشته­ باشند (و به ترتیب حروف الفبا علامت­‌گذاری شده باشند.)
۸. جزئیات ارائه شده در متن اصلی را تکرار نکنید.
۹. تاریخ­‌ها در جداول باید به صورت عددی بیایند: ۱۳۹۵/۵/۱۱
۱۰. شرح جدول باید در بالای آن و به صورت راست­‌چین بیاید.
۸-۴-۴- دستورالعمل فرستادن فایل­‌های مکمل
انتشارات دانشگاه تربیت مدرس در حال حاضر فایل­‌های مکمل را نمی‌پذیرد.
۹- پس از پذیرش
۹-۱- نسخه نهایی
فایل پی دی اف نسخه نهایی برای نویسنده مسئول ایمیل می­‌شود.
۹-۲- نسخه الکترونیکی
مجلات دانشگاه تربیت مدرس رایگان هستند و دسترسی به متن کامل مقالات آن‌ها آزاد است. پی. دی. اف مقالات پس از پذیرش به صورت الکترونیکی در دسترس خواهد بود.
۱۰- محتوای مقاله
۱۱- فایل اصلی مقاله
فایل اصلی مقاله باید شامل قسمت‌­های زیر باشد:
۱۱-۱- عنوان کامل مقاله
۱۱-۲- اسامی نویسندگان، وابستگی سازمانی نویسندگان و ایمیل
۱۱-۳- چکیده
صفحه اول مقاله با چکیده آغاز می­‌شود. چکیده باید آنقدر واضح باشد که خواننده اصل مطلب مقاله را کاملاً دریابد. از ارجاع و نقل قول خودداری کنید.
۱۱-۴- کلیدواژه‌­ها
تا ۵ کلمه کلیدی ارائه دهید. کلیدواژه­‌ها باید محتوای دقیق مقاله را بیان کنند، زیرا از آن‌ها برای نوشتن نمایه استفاده می‌­شود.
۱۱-۵- مقدمه
مقدمه تحقیق باید خلاصه باشد و عناوین فرعی نداشته باشد. این بخش باید اطلاعات لازم برای فهمیدن مقاله را در اختیار خواننده قرار دهد.
۱۱-۶- اهداف
اهداف باید مقصود اصلی پژوهش را توصیف کنند.
۱۱-۷- ابزار و روش­
این بخش شامل اطلاعات و فرایندهای ضروری تحقیق است تا محققان دیگر بتوانند آن‌ها را تکرار کنند. در صورتی استفاده از چند روش مختلف، باید از زیرعنوان­‌های فرعی استفاده کرد.
۱۱-۸- نتایج
این بخش ممکن است شامل جداول، فهرست­‌ها و تصاویر باشد. بر نکات مهم نتایج تحقیق تمرکز کنید؛ ولی از تکرار اطلاعاتی که در تصاویر و جدول­‌ها آمده، خودداری کنید. در این بخش می­‌توان تا ۶ عکس و جدول را مورد استفاده قرار داد.
۱۱-۹- بحث
اطلاعات این بخش با اطلاعات بخش نتایج متفاوت است.
۱۱-۱۰- نتیجه­‌گیری
این بخش باید نتیجه نهایی مطالعه را به طور خلاصه توضیح دهد.
۱۱-۱۱- تعارض منافع
نویسندگان باید هرگونه تعارض منافع در تحقیق را در این قسمت اعلام کنند.
۱۱-۱۲- مشارکت نویسندگان
مشارکت و کمک تمامی نویسندگان در فرایند پژوهش باید در این قسمت ذکر شود.
۱۱-۱۳- سپاسگزاری­‌ها
به بخش ۶ این راهنما مراجعه کنید.
۱۱-۱۴- مراجع
صحت تمامی مراجع باید توسط نویسنده بررسی شود. نویسندگان باید اطمینان یابند که مراجع ذکر شده در متن با فهرست مراجع در انتهای مقاله هم­‌خوانی دارد. سبک مرجع‌نویسی apa باشد و ثبات سبک باید حفظ شود. مراجع درست بعد از سپاسگزاری کمک­‌هزینه و قبل از علایم و اختصارات می­‌آیند.
۱۱-۱۵- علایم و اختصارات
علایم و اختصارات بعد از مراجع و در صفحه‌­ای جداگانه می‌­آیند. این بخش باید بدون خواندن مقاله قابل فهم باشد.